ambities

“En met jou,” vroeg hij, toen hij zich omdraaide en al zijn aandacht op Margo vestigde. Haar adem stokte in haar keel. Heel de tafel keek haar aan. Met zoveel waren ze eigenlijk niet: de een had moeten afhaken en was met koorts zijn bed ingekopen, terwijl een ander bevriend koppel om nog onbekende redenen niet was komen opdagen. Ze hadden samen gewinkeld, gegeten, getoast en de laatste gaatjes gevuld met overheerlijk dessert.

“Hoe gaat het eigenlijk met jou,” vroeg hij, “alles ok?”? “Alles ok,” antwoordde Margo bevestigend met een uitgestreken gezicht. “Ben je gelukkig?” drong hij aan, hopend op een uitgebreider antwoord. “Nee,” hoorde Margo zich zeggen, “nee, dat ben ik niet.”

En toch, ze had alles om gelukkig te zijn: ze woonde op een fijne plek, had toffe vrienden, hobby’s te over en een job om van te dromen. Maar haar ambities waren vervlogen en hadden hun drijvende kracht meegenomen. Want haar grootste doel voor deze fase in haar leven, leek meer dan ooit onbereikbaar. Het was een simpel cliché iets, maar fundamenteel: mama worden …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op ambities

  1. Nina zegt:

    Het is niet onbereikbaar, het is gewoon even uitgesteld. Zo’n jong veulen als jij heeft nog massa’s tijd om daar aan te beginnen 🙂
    Ik lees hier vooral die “Nee”. Niet alleen omdat dat beter een ja zou zijn, maar ook, en vooral eigenlijk, omdat de waarheid eindelijk out in the open is. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het een lang en uiterst moeizaam proces is geweest om dat toe te geven en om niet meer van dat gegeven weg te vluchten.
    Ik lees dus nee, maar ik zie overal ja. Heeft Margo weer een belangrijke sprong gemaakt? Ja! Is Margo heel errug dapper? Ja!! Is Margo een überstraffe madam? JA!!! 🙂 Luv ya hun xx

  2. zapnimf zegt:

    Ik heb twee collega’s die er zich alleen aan hebben gewaagd via ivf.

  3. chaoot zegt:

    een gevoel, een verlangen dat mij ook meer en meer overvalt. Alleen D. is niet zo happig op papa worden. Dat resulteert in de toekomst nog in veel blogschrijfstof …

  4. Lies zegt:

    Mocht ik jou zijn, dan zou ik me ook afvragen of ik een kind wil, zelfs zonder partner. Bij mij was het antwoord ooit ‘neen’, al hoopte ik toen nog dat ik wel op mijn mr. right zou botsen en met hem kinderen zou krijgen. Ik ken een paar mensen die er wel voor gegaan zijn op hun eentje (met de nodige hulp van hun omgeving). Da’s een heel persoonlijke keuze, maar wat info inwinnen kan nooit kwaad.

    Dit gezegd zijnde, vorig jaar had ik het rond deze tijd met een van mijn toenmalige medeblogsters over haar kinderwens. Mocht ze geen partner vinden, dan zou ze voor IVF gaan voor het te laat was. Een jaar later heeft ze trouwplannen en zie ik een baby niet lang meer uitblijven. Het kan dus snel gaan. Het is trouwens al de 3de van mijn medebloggers die iemand leert kennen via het bloggen. Tijd voor een promoblog over al de leuke activiteiten, hobby’s, opinies, … van M. misschien? De persoonlijke blog van mijn medeblogster was heel grappig. Op de blog reageerden vooral vrouwen, maar haar mailbox was goed gevuld met mails van geïnteresseerde mannen.

  5. bentenge zegt:

    Weet je, ik kom hier zomaar even binnengewaaid via een commentaar dat je gaf bij Toomawashi.
    En ik ben even blijven lezen… the matters of the heart. Heel zware en moeilijke materie.
    Maar komaan Margo, je schrijft dat je alles hebt op die ene vervlogen ambitie na. Wel, leef gewoon en geniet, die ene ambitie komt misschien uit voor je het weet.

Geef een reactie

