donker

En ’s avonds ging het licht uit. Werd het eenzaam en koud rondom Margo. Zocht ze de internetpagina’s af om bezig te zijn. En dat terwijl ze zoveel wilde doen, droomde van alle dingen die ze wilde verwezenlijken. De letters kwamen niet, de woorden bleven uit, de creativiteit was opgedroogd en aan de was en de plas had ze nu een broertje dood.
__
En wat spoken jullie ’s avonds zo al uit?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op donker

  1. Lies zegt:

    Er is hier in Gent zoveel te doen ’s avonds dat ik altijd wel ergens naartoe kan, maar soms moet ik ook ’s avonds nog doorwerken voor de job of ben ik gewoon zo doodmoe dat ik liever thuis blijf. Tijdschriften doorbladeren onder mijn leeslamp of wat tv kijken, daar kan ik ook van genieten. Computeren, dat tracht ik te vermijden ’s avonds. Ik zit overdag al genoeg voor de computer en je verliest snel veel te veel tijd voor de computer, vind ik, zonder dat je er achteraf een goed gevoel bij hebt. Uren internetten op momenten dat ik me niet zo goed voelde, dat herinner ik mij nog wel van vroeger. Daar gaat een mens zich alleen maar slechter door voelen. Je gaat veel beter naar buiten waar je de kans hebt mensen tegen het lijf te lopen. De computer (Facebook, blogs) is voor mij ok tot zolang het ook mijn sociaal leven irl bevordert (wat tot nu toe het geval is), anders hoeft het echt niet voor mij.

  2. doormijnoog zegt:

    ’s Avonds doe ik meestal hetzelfde als jij: mijn tijd verdrijven aan de pc. Niet wegens niet beter weten wat doen maar niet anders kunnen. Ik kan met moeite ademen zonder gecontroleerd te worden, laat staan dat ik eens zou buiten komen en me amuseren. Geniet van je vrijheid. Toen ik alleen was deed ik net hetzelfde als Lies, mijn computer was de extensie van mijn sociaal leven.

Geef een reactie

