amor omnia vincit

Geen jongen meer, maar ook nog geen man

Ik zag de binnenkant van je arm:
“Amor omnia vincit”
getatoeëerd,
sierlijk maar robuust.

Ik bedacht me
Hoe je meisje zich moest voelen
Veilig geborgen in jouw armen
Lachend

Na de rit
wilde je me iets vertellen
Je schoonvader had zelfmoord gepleegd
Vorige week
8 maanden nadat je moeder was overleden
Aan kanker

Ik was met verstomming geslagen
Dat je nog de kracht vond om daar te zitten
Het beste van jezelf te geven
Al was het maar om je hoofd te verzetten

Amor omnia vincit
Ik hoop dat het waar is
__
En heb onnoemelijk veel respect voor je.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op amor omnia vincit

  1. Bloem zegt:

    Een mooi motto … hopelijk geeft het veel kracht.

Geef een reactie

