gras

Ik schreef: over vrolijke momenten en kleine geneugten en kreeg een paar vreemde reacties terug, waarbij ik het gevoel had me nederiger te moeten opstellen, voor zoveel geluk langs mijn kant en zoveel van het andere elders. En dat, terwijl die momenten van vreugde plaatsvonden tussen werkweken van 75 uur en een paar emotionele rollercoasters. Het zette me aan het denken en ik schreef en ben benieuwd naar hoe jullie dat ervaren:

Er is iets mis, mis met onze perceptie van het gras
Dat groen kan zijn, maar vaak ros lijkt
En alleszins veel groener lijkt aan de andere kant.

Het zou de sociale media kunnen zijn
Maar eigenlijk zijn het wij zelf

Die alles willen
Altijd en overal
Zonder keuzes te moeten maken

Die een ander niet gunnen
Wat aangenaam is
Terwijl gedeelde vreugde zoveel leuker kan zijn

Die geleerd hebben
Calimero te zijn
Terwijl we net zo goed kunnen spelen in de zon


Wanneer durven we weer
In goede en kwade dagen
Samen mens zijn?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op gras

  1. Nina zegt:

    Roloog, big time. Omdat mensen momentopnames nog altijd niet kunnen kaderen. Omdat dat niet eens zou moeten, want wat willen ze dan, dat iedereen er depressief bijloopt en dat constant de wereld instuurt? Zucht. Echt waar, zucht.

Geef een reactie

