bang

Ook wij zijn bang

Beste moslims, ik besef nu nog meer dan vroeger welke frustratie er heerst, hoe groot het wantrouwen is. Maar de angst heerst ook aan ‘onze’ kant. Diep van binnen zijn ook wij bang om onze identiteit te verliezen, bang van wat er gebeurt in de wereld, vaak in ‘jullie’ wereld, in het Midden-Oosten, in de moslimwereld. Daarom is het hoog tijd dat we eens luisteren. Beter nog, dat we eens praten met elkaar.

Met vriendelijke groet van een blanke man (christen gedoopt).

Rudi Vranckx”

uit: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/analyse/1.2321783

———————-

Ik zie Rudi Vranckx wel eens, toevallig, maar durfde hem nog nooit aanspreken.

Zijn verhalen leken me te gedurfd, teveel op sensatie belust.

Maar ik denk dat ik daarin fout ben.

Als je echt eens met anderen praat, dan reis je de wereld rond.

Enerzijds zijn we helemaal anders, anderzijds zijn we ook wel erg gelijk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

