thuis

Ik kwam thuis, in het huis dat het mijne was.

Ik herkende de geur
van een huis met een ziel
wilde dat hij weg zou gaan
en mijn neusgaten rust zou gunnen.

Ik vond de tuin,
ontwaarde restanten van een lente die ik nooit had gezien
zag hoe eindeloos veel werk er was
Wat moest ik er mee aan?

Ik zag de spullen die ik er had achtergelaten,
vond blindelings mijn weg,
kreeg een dégout van zoveel materialisme,
Ik had maanden uit niet meer dan een koffer geleefd.

Ik zag mijn familie en vrienden,
werd gebeld en verwelkomt
had schrik om weer in oude patronen te hervallen.
Ik deed exact wat ik had gehoopt nooit weer te doen.

Maar ik ontdekte ook een vrijere ik,
eentje die op bankjes klimt, lacht, relaxt.
Eentje die de borstel, stofdoek en antikalk
bij de horens greep
de kasten uitmestte.

Eentje die knopen doorhakte en genoot.
En ontdekte:
het leven is een journey,
met elke dat een stapje meer ‘ik’ zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op thuis

Geef een reactie

