trein

Vandaag
stond ik op een overvol perron
te wachten
op mijn vertraagde trein
en dacht:
ook elders in Europa
staan mensen op overvolle perrons
te wachten op een trein,
die voor sommigen nooit zal komen.
Maar terwijl ik naar huis ga,
zijn zij op de vlucht.
Weg van wat ooit een thuis was.

Alles is relatief.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op trein

  1. Lies zegt:

    Kunnen relativeren, het is zo belangrijk.

  2. Eilish zegt:

    Ik ben vanavond mijn oudste nog gaan halen in Gent, want die geraakte niet meer thuis. Op de lijn Leuven-Gent twee zelfdodingen, twee mensen die ook niet meer thuis gaan komen …

Geef een reactie

