Blessed, but also tired.

Ik heb een van de mooiste jobs op de wereld, althans voor mij. Ik mag lezen, schrijven, onderzoeken, beleven, delen, onderwijzen, en zoveel meer. Er zijn een pak andere jobs die ik zou kunnen doen. En waar ik ongetwijfeld veel plezier aan zou beleven. Ze zouden mijn leven kleuren, maar in geen van die jobs zou mijn leven er uit zien zoals het er nu uitziet. Een leven, waarvoor ik dankbaar ben.

Mijn job maakt me anderzijds soms ook wel verdekke moe. Er is altijd wel wat te doen en tijd- en plaatsonafhankelijk werken zijn een evidentie. Zoveel zelfs dat “altijd werken” een evidentie is geworden. Er moet – of beter – kan altijd nog zoveel. Er zijn zoveel mensen om mee samen te werken en jammer genoeg loopt er af en toe ook wel eens wat goed fout, waardoor je brokken moet lijmen. En er zijn ego’s, grote ego’s zijn eigen aan mijn job, maar wellicht gewoon ook eigen aan ‘werken met mensen’.

Soms heb ik meer dan genoeg van al die ego’s. Nu bijvoorbeeld. Een paar projectjes komen niet van de grond, omdat anderen me voor hun kar willen spannen en me tegelijk bekritiseren waarom ik niet meer met hen samenwerk. “No wonder,” denk ik dan, “in sommige van die samenwerkingen met hem is gewoon geen plaats voor iemand anders.” Maar ik merk dat het vreet. Energie vooral, maar ook tijd. En het drijft me de verkeerde richting uit. Ergens waar ik niet wil zijn.

Dus de motivatie (energie, richting, en persistentie in vaktermen) zit niet goed. Tijd voor actie, denk ik dan. En grenzen stellen. Hoe doe je dat respectvol?

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Blessed, but also tired.

  1. Negatieve kritiek geven is toch zo makkelijk, maar zelf iets opbouwen? Niet makkelijk.
    Ik lees graag hoe leuk je de huidige job vindt. Laat je niet intimideren !!!

Geef een reactie

