Levenslessen

Vijgen na Pasen. Ze lokken een dieet van koffie en appels uit in de Goede Week.
Ik wil niet blijven hangen in ‘had ik maar’, maar onder het motto ‘never waste a good crisis’: wat zou ik anders doen?
1. Uit mijn hoofd zetten dat het respectloos is om kort nadat je een relatie beëindigde een nieuwe te beginnen. Als mensen elkaar tegenkomen, komen ze elkaar tegen. En er is niets mis met daar volop van te genieten en – waarom ook niet – het op facebook te smijten.
2. Het plaatje dat ik in mijn hoofd heb dat vrouwen best omgaan met mannen die groter, hoger geschoold, etc. You catch my drift. Ik ben feministisch aangelegd, kan zelf mijn fiets repareren en heb een eigen werkbak met hamers, zagen, en beitels en gebruik die ook. Maar die prins, die zat nog een beetje stereotiep in mijn hoofd. Misschien is het voldoende dat ik kan opkijken naar mijn prins op een paar vlakken en dat hij me af en toe op mijn plaats kan zetten als ik dat vergeet ;).
3. Loslaten dat je ALLES moet delen met je partner om elkaar graag te kunnen zien. Ik ben graag onafhankelijk in relaties, maar had toch het idee dat ik alles zou moeten kunnen delen: vrienden, hobby’s, leefwerelden, … Wat ik dacht te moeten kunnen en graag heb, strookten niet met elkaar.
4. Schrik hebben dat anderen mijn partner niet zouden goedkeuren. Wie zijn zij om daar uitspraken over te doen? De wereld is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Zolang ik maar gelukkig ben in die relatie is het belangrijkst: Een klein en warm coconnetje, van waaruit ik kan vertrekken en mijn ding kan doen, maar ook altijd naar zal terugkeren en in zal investeren. Heel eerlijk? Dat is waar ik niet aan kon toegeven, maar wel gewoon wat ik nodig heb.

Never waste a good crisis. En jammer dat bij het zomeruur de klok maar een uurtje werd teruggedraaid en niet langer. Het universum laat niet met zich sollen. En iemand heeft al lang geleden gezegd dat ik teveel leef met beelden in mijn hoofd, die weinig te maken hebben met de realiteit. Tijd dat ik dat echt besef en ermee aan de slag ga.

Dit bericht werd geplaatst in dan gaat het me niet, Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Levenslessen

  1. Myriam zegt:

    Heel mooi verwoord, Margo… ik blijf meelezen en -leven!

  2. Mercie, Myriam, idem! Heb je gemist!

Geef een reactie

