Een doodgewone fijne dag …

Ik ging wandelen met een vriendin op Goede Vrijdag. Stappen, kilometer lang, veelal zwijgend. Ik kreeg 1 opdracht mee: hoe zou een gelukkige dag er voor mij uitzien?

Ik zou naast mijn lief wakker worden. Een zoentje op zijn neus. Goeiemorgen… Ogen die langzaam opengaan. En dan beseffen dat hij al lang wakker was en me gewoon voor de gek hield. Warm lijf tegen lijf. Ogen die in elkaar verdrinken. Een zoen … Nog even dicht tegen hem aankruipen en even “snoozen”. Want dat is toch net ietsjes leuker met twee …

Dan uit bed, vrolijk, al dansend naar de badkamer, klaarmaken zonder stress en met een glimlach op mijn gezicht. Veel make up heb je dan niet nodig. Lunch prepareren voor twee. Of – als ik de dag ervoor flink geweest ben – lunch uit de koelkast nemen. Een doosje gezond en wie weet zelfs een tikje creatief. Daarna de trein op, richting werk.

Op mijn meest gelukkige dag, zou ik flink en geconcentreerd doorwerken, boeiende discussies houden, bijleren van de pateekes en zien dat zij ook iets hebben aan wat ik hen vertel. Geen getwijfel, niet teveel gezaag. Gewoon nieuwe dingen bouwen. Geïnteresseerd en geconcentreerd kunnen werken. ’s Middags met de collega’s of vrienden aan tafel: even lachen, zwanzen of een compleet ander gesprek.

En voor ik het weet weer hup terug naar huis. Om samen thuis te maken. Mijn man en ik. Ieder zijn verhaal. Een knuffel, een warm gebaar, als ik de tafel afruim. Misschien lig ik daarna wel in de zetel, met mijn hoofd op zijn schoot, of omgekeerd, te lezen, TV te kijken, … Of misschien gaan we allebei weer onze weg. Ik achter de laptop, hij zijn bezigheden. Tegen 10u zoek ik hem op, kijk ik waar hij mee bezig is. Hij rond zachtjes af. We praten nog wat, een kop thee bij de hand. En dan terug bed in.

Een doodgewone, fijne dag.

 

Mijn opdracht was ook: wat kan je nu al doen om die dag waar te maken. Wordt vervolgd …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Een doodgewone fijne dag …

  1. Bloem zegt:

    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Ik denk dat ik er zelf iets uit kan leren.

  2. Klinkt allemaal heel logisch en bereikbaar…

  3. Myriam zegt:

    Ik ben chronologisch jouw postjes aan het inhalen en hoop dat ik straks een soort van vervolg lees… ! 😀

Geef een reactie

