Week 16

  • Jet, die me een dikke knuffel komt geven. Ik ben opgegroeid met honden, maar had schrik van zoveel aanhankelijkheid. En die keer dat ik na jaren nog eens bij mijn vader was, was de hond ook geen pretje. Nu was ik blij dat Jet er was, geheel op haar eigen manier.
  • Mensen die willen luisteren.
  • Tegen 200 per uur bijleren: over mezelf, over de wereld. Soms vraag ik me af of ik autistisch ben…
  • Merken dat – als ik alle krampen laat vallen – veel beter functioneer. Het lijkt de moeite om te blijven oefenen.
  • Karma punten verzamelen: geld wisselen op de bus, zodat die ene passagier meekan, een dame helpen op de trappen in het station, Indiërs op de bus de weg wijzen,… Misschien vraag ik wel een klantenkaart aan ’t universum.
  • Mensen die je een thuisgevoel geven: Tinne, de bakker, en ik gaan way back. Ze blijft me verbazen. De kapster, eindelijk vond ik een goede, kent de ‘ins and outs’ van het leven. Straffe madam en zot genoeg om me – ook zonder afspraak – ertussen te nemen.
  • Mensen die geen vragen stellen, maar volle bak meegaan in een avontuur. En dat dan vieren met pizza achteraf.
  • Merken dat de kranen lekken, en ze repareren. Meteen, gewoon omdat ik het kan en problemen altijd groter zijn in mijn hoofd dan in het echt.
  • Kunnen praten, kunnen dromen, passie voelen, inzicht krijgen, glimpsen opvangen van hoe het kan zijn, getrootst worden en kunnen troosten.
  • Het gevoel te hebben klaar te zijn met werken. ‘Nee’ zeggen werpt vruchten af.
  • Kaartjes versieren voor Ice Age op het ijs. Perth Arena, here we come :).
Dit bericht werd geplaatst in jar project, Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

