Vrienden

Vrienden, ik heb ze in alle maten en kleuren. Velen ervan zie ik maar een paar keer per jaar. Wegens te druk, te ver, teveel, maar ook: we verstaan elkaar, zelf na een tijdje afwezigheid. En in nood, sta ik altijd voor ze klaar.

Met één vriendengroep krijg ik het alsmaar lastiger: die van mijn ex. Enfin, we delen ondertussen zowat 17 jaar lief en leed. Ik zag hen hun lief vinden, samenwonen, huizen bouwen, kinderen krijgen, van werk veranderen en zoveel meer. En zag mezelf uiteen gaan met mijn toenmalig lief. De vrienden wilden niet kiezen en nodigden ons allebei uit. Mooi en ik had het toen niet anders gewild. Maar ook: confronterend.

Ondertussen zijn mijn ex zijn kersverse vrouw steeds vrolijk van de partij. En ik? Ik word steeds stiller tussen hen. Twee jaar Australië maakte de band fragieler en vaak voel ik me toch behoorlijk bedrukt. Exen zijn geconfronterend.

Wat doet in mens in dat soort situaties?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

